O catedrático destacou que a mostra terá eco na Unversidade europea
OURENSE, 29 de decembro de 2017.- O catedrático de Historia Medieval da Universidade de Santiago, Fernando López Alsina, visitou esta mañá a exposición In Tempore Sueborum, que calificou como “un regalo para todos los que la quieran venir a ver, para trabajarlo y, además, un regalo temporal porque se nos va a marchar en algún momento. Esto no va a estar siempre aquí”, dixo esta autoridade académica. Engadiu que a gran nova é que “está todo reunido aquí, a disposición de los visitantes, para verlo, para disfrutarlo, para estudiarlo. Es una magnífica exposición.”
A medida que o catedrático, avanzaba polas vitrinas, seguindo a explicacións do tamén profesor universitario e comisario, Jorge López Quiroga, estableceuse un interesante diálogo científico, e non deixaba de sinalar que o feito de ver en directo pezas de tanta relevancia obriga a que “de repente uno tiene delante una pieza concreta y tiene que contextualizar, poner en conocimiento cosas que sabes, cosas que recuerdas, relacionarlas y, sobre todo, la inmediatez del objeto que estás viendo y que sabes que existe pero no lo has visto nunca delante”. Con eles estivo o responsable de Comunicación da mostra, Jesús Manuel García. Alsina pon o exemplo das siliquas de prata de Requiario: “Yo no tenía ni idea que había aparecido una en la Casa do Infante, Portugal. Yo sabía que había tres. Como decía el viejo profesor catedrático de Historia, Alonso del Real, las ciencias adelantan que es una barbaridad”.
In Tempore Sueborum vai ter gran eco non só na Universidade galega mais tamén nas europeas. “Aquí está todo el mundo de la Germania, hallazgos de diversas épocas en Centro Europa y demás, y es la forma de que en el Centro de Europa se entienda mejor lo que han sido las migraciones en este rincón del Atlántico del mundo romano” Isto, na opinión deste experto, “facilita y obligará a reinterpretar muchas cosas, los paralelismos que aquí se ven, la cultura material que se adscribe a un determinado pueblo, la similitud de las piezas, esto va a tener y debería de ser también para todos estos museos de Centro Europa y para los especialistas, una visita obligada”.
Recoñece Alsina a cantidade de ideas que lle nacen co gallo da visita á exposición: “ideas a las que llegas de golpe. Yo había pensado traer a los alumnos de la optativa correspondiente pero claro, esto tiene gran interés porque no lo va a haber más. Esto va a estar aquí unos meses y hay que aprovecharlo de múltiples formas porque puede ser un acontecimiento en la vida de una persona, de un joven investigador”. López Alsina subliñou que unha exposición é sempre unha narración, “y ese argumento muchas veces lleva toda una vida construirlo, organizarlo, y si encima tienes la suerte de poder hacer la exposición y montarla y que se pueda ver y visitar, pues es una maravilla el discurso que hay detrás”. O catedrático saiu da exposición moi satisfeito e anunciou que voltará máis veces para seguir co seu estudo.